?

Log in

 
 
18 January 2010 @ 04:45 pm
KONNICHIWA!  
Greetings from Kyoto!

Didn`t get a chance to post before I left Oz but am curently in my ryokan in Kyoto. Been here 2 days and am finally getting used to the cold. Arrived Sat night in Osaka then went to USJ with Fi and her group. Had cierra_james join us last night and we`re now in Kyoto. Spending our night in a pretty ryokan with tatami mats in our room. My first experience with tatami and futons tonight. It should be awesome.

Haven`t really been taking as many photos as I would like, since it`s cold and most of the time I have my hands in my pockets and I`m huddling for warmth. But I should pick up a bit now that I`m getting used to the weather. It`s also meant to be warming up in the next few days.

Heading up to Tokyo tomorrow which is a relief cuz I wont have to haul my suitcase around anymore, although I wish we had more time to sightsee in Kyoto. I really like this city. It may turn out that I like Osaka and Kyoto a tad more than Tokyo.

Gotta run, this laptop in the lobby isn`t the best and I can`t use it for long. Hopefully a post with more substance once I get to Tokyo.

Take care everyone!
 
 
+ current location: Kyoto, Japan
+ current mood: tiredtired
 
 
 
Sakii ☆amakoi on January 18th, 2010 08:57 am (UTC)
ah you're in Japan~ Glad you made it there safetly :D
And yeah, it's pretty cold in Japan now huh? Hopefully you don't catch a cold or anything! And you're lucky to spend a few days in Kyoto in Osaka, i only got to spend 1 day in each D: Enjoy Tokyo and enjoy sleeping in a futon! I love the futon blanket, so fluffy~ ahaha
「セーラ」autumnjaide on January 21st, 2010 01:18 pm (UTC)
Its freezing and I havent even hit the snowy parts yet. D: Im afraid I wont be able to hold up under the cold. Im trying my best not to get sick cuz that would be horrible.

We only had the one day in Kyoto which was a shame, its such a pretty place, i loved it so much. Omg I love the futon blanket so much I was discussing if i could take one home. Some pretty bizarre ideas came up on how to go about that. xD

Sakii ☆: ハート。テゴamakoi on January 21st, 2010 02:11 pm (UTC)
ah yeah, i checked the weather in Japan a few days ago and it's SO cold! D: But you're lucky being there since it's so hot over here! It's going to be in the 40's on saturday in sydney D:

I only had 1 day in Kyoto too, and i didn't get to go to half the places i wanted to! D: It gets dark so quickly in Japan so there was no point in going to see places when it was all dark XD ahaha you should so try and bring the blanket back home! I wanted to bring mine home too lol i wanted the whole futon! XD

Keep having fun :D
「セーラ」autumnjaide on January 23rd, 2010 07:34 am (UTC)
oh ewww id rather be cold here then.

i agree. most of the sights are a bit out of the central city too and requires transport so wasnt much chance of getting out there in the day.

omg im so gonna try! i have to send some stuff home (bought a crap load of manga, couldnt help it they were so cheap) so ill think about how to go about sending the blanket home xD

i will thanks <3
Sakii ☆amakoi on January 23rd, 2010 07:51 am (UTC)
lol today was soooo hot D: i want japan's cold~

yeeah~ we had to keep catching buses like crazy while trying to gt to all the sights we wanted too see!!

ahaha i so had to resist buying a whole lot of stuff!! i did end up buying a lot of magazines and cheap CD's XDDD hope you find a way to bring the blanket back! :D
*~Kristen*~: Stock - Parisaries11 on January 18th, 2010 02:48 pm (UTC)
Have fun on your trip!

We actually have some visiting students in my lab from Japan for the next couple months.

I hear Kyoto is really pretty.
「セーラ」autumnjaide on January 21st, 2010 01:19 pm (UTC)
Thank you so much! Its been a few crazy days but lots of fun. Very cold though.

Kyoto was very pretty. Shame I was only there for a day. If i get the chance Id like to explore it much more thoroughly.
screaming cardiac frenzy of berserk despair: koyama is such a spaz. which means i lovacchikocchi on January 18th, 2010 06:38 pm (UTC)
*flaps hands* Hope when you read this you're still having fun! ♥
「セーラ」: ※ {亀梨和也・赤西仁}autumnjaide on January 21st, 2010 01:20 pm (UTC)
*huge grins* Im still here in Japan and still having tons of fun. Visited the Johnnys shop for the first time today and that was an experience. :D ♥
デスsurealistic_des on January 19th, 2010 03:45 am (UTC)
Glad to hear you're safe and sound <3

Snow? Snow?
「セーラ」autumnjaide on January 21st, 2010 01:21 pm (UTC)
<33 ♥

Not yet! We saw snow on the shinkansen up to Tokyo but havent been in any yet. Will see tons when we go up to Sapporo on the 31st though.
デスsurealistic_des on January 21st, 2010 04:14 pm (UTC)
Take heaps of photos and eat heaps of mister donuts for me ♥

You guys staying in Tokyo at the moment? :o? Amused at the valentine chocolate displays? hahaha ♥

But yay for snow \:D/ *one track mind*
「セーラ」: ※ {赤西仁} : smileautumnjaide on January 23rd, 2010 07:36 am (UTC)
havent been taking much photos actually. too lazy and cold. i dont eat mister donuts but emma is eating my share of them for you. xD

yep we are in tokyo until the 31st before going up to sapporo. where there will be snow. i have only seen 1 valentines day display so far and that was at the loft.

lol darls. we saw a someone dressed as a giant rikkilakuma (i know i spelt that wrong) and i immediately thought of you.
デスsurealistic_des on January 24th, 2010 01:27 pm (UTC)
lol darls. we saw a someone dressed as a giant rikkilakuma (i know i spelt that wrong) and i immediately thought of you.

Did you take a picture of it? :D :D :D :D? is it wrong that I want to buy a costume of it?


Wear heaps of warm clothes and drink lots of hot canned coffee. <3 you don't want to catch a cold, have you met up with Nessa? Totally different to home then, we have random warm weather but the wind is cold. Yay, at least someone is eating my share \:D/
Hito: KamePihitomito on February 2nd, 2010 07:03 pm (UTC)
USJ! How was it? I nvr had time to visit it. Only went to DisneySea which felt like any other dinseyland^^
Kyoto is so cold. Tokyo feels much warmer Felt like autumn for me when I was there early January^^
Hope you had tons of fun and visited lot of interesting places despite missing a few tv stations ;D